הסטטיסטיקה לא משקרת – כל המידע על רשלנות רפואית

למרות שכולנו מסתובבים באמונה כי מערכת הבריאות תמיד מעניקה לנו את הטיפול הטוב ביותר, במיוחד כאשר מדובר במקרים מאוד מורכבים שאין לנו כלל שליטה עליהם כמו טיפולים במחלות ממאירות או ניתוחים מסובכים, אך בפועל, ישנם הרבה מקרים בהם צוותים נוהגים ברשלנות כך שנגרם נזק למטופל שניתן היה למנוע.

 

רשלנות רפואית

רשלנות, ורשלנות רפואית בפרט, הן מקרים בהם מתבצע הליך או ננקטת התנהגות כלשהיא אשר גורמת לנזק למטופל. ההתנהגות של המטפל מאופיינת באי מתן זהירות מספקת או בפספוס וקלות דעת אשר גרמו לכך שלא הצליח המטפל להבחין במשהו שהיה אמור לשים אליו. במקרים חריגים של רשלנות רפואית ניתן יהיה להעניש את הגורם המטפל מעבר למתן פיצויים למטופל שנגרם לו הנזק.

 

סוגי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בכל תחום רפואי בו נגרם נזק כתוצאה מהתנהגותו של המטפל ובכל מיני הליכים. ישנם כמה מקרים נפוצים אולי כתוצאה מכך שהם דורשים דיוק מאוד גבוה והנזק שנגרם כתוצאה מטעות בהם יכול להיות מאוד משמעותי וחמור.

  1. רשלנות בהיריון ולידה
  2. רשלנות בניתוחים
  3. רשלנות באבחון

 

תביעה בגין רשלנות רפואית

לאור העובדה כי ברשלנות רפואית יש קורבן אשר נגרם לו נזק, הוא יכול לבחור לתבוע את מי שגרם לו לנזק בהנחה שאכן היה ניתן למנוע אותו וכי מדובר ברשלנות רפואית. על מנת להוכיח זאת, צריכה להיות חוות דעת של איש מקצוע מומחה חיצוני אשר יבחן את פרטי המקרה וימליץ כי אכן הייתה זאת רשלנות רפואית וכי אדם אחר היה נוהג אחרת ומונע את הנזק שנגרם.

 

לא כל נזק הוא רשלנות רפואית

עוד טרם אתם קופצים להתחיל את התהליך חשוב קודם כל להתייעץ עם מישהו שיודע לאור העובדה כי גם אם תחושת בטן אומרת לכם כי הטיפול או האבחון שניתן לכם הוא רשלנות רפואית במיוחד אם גם נגרם לכם נזק, לא בהכרח כך הדבר. נזקים יכולים לקרות בכל שלב בהליכים רפואיים ולא תמיד באמת אפשר למנוע אותם, גם אם נדמה שכן.

 

יש מי שיודע!

בכל הקשור לרשלנות רפואית שולטים אנשי מקצוע המתמחים בתחום כדוגמת עורך דין רשלנות רפואית רשלנות רפואית. באם המטופל יחליט לפנות לתביעה אל מול הצוות הרפואי, הרופא או המוסד הרפואי כולו שגרם לו לנזק, כדאי שיעשה זאת בסיוע ובליווי של איש מקצוע.

רשלנות רפואית יכולה לקרות לכל אחד אשר בא במגע עם מערכת הבריאות וגם אם לא תמיד ברור שהנזק שנגרם נגרם כתוצאה ממנה, מומלץ לבחון אפיק תביעה מסוג זה לאור העובדה כי אתם עשויים לקבל פיצויים בגין הנזק שנגרם לכך. זאת כמובן יסייע לכם להתמודד עם הנזק ולעבור בצורה מיטבית יותר את השיקום וההחלמה.

 

Medical, Care

אולי תאהבו גם את:

רשלנות רפואית בהיריון

דיני הנזיקין הינם חלק מן המשפט האזרחי והם עוסקים בנזקים שעלולים להיגרם במסגרות שונות, בין אם מדובר בנזקים פיזיים או ברכוש. מדובר בתחום משפטי סבוך

קרא עוד »
רשלנות רפואית מפרצת במוח

מבין מקרים רבים שעלולים להיות קטלניים לבריאות הגוף שלנו, מפרצת במוח היא אחד מהמקרים הקטלניים ביותר שעלולים, ללא טיפול מתאים, להתפתח למצבים של פגיעה בלתי

קרא עוד »