הליך חדלות פירעון והליך פשיטת רגל – מה ההבדל?

בתקופה האחרונה אנו מקבלים לא מעט פניות מאנשים שמתעניינים בנוגע להליך פשיטת רגל.

לדבריהם, הם שמעו לאחרונה על הליך נוסף שנקרא חדלות פירעון ולא הבינו מה ההבדל בין השניים, שכן, יש להם הרבה במשותף.

כדי לעשות סדר בנושא, נפגשנו עם מומחים בתחום וריכזנו בפניכם את כל המידע הדרוש.

 

רקע אודות איסוף המידע

כדי שנוכל להציג בפניכם את המידע באופן המעמיק ביותר, היינו צריכים להיפגש עם עורכי דין שעוסקים בתחום פשיטת רגל ומומחים אחרים שמכירים את התחום לעומק. מומחים אלו סייעו לנו להבין באופן מעמיק ביותר מה עומד מאחורי הליך חדלות פירעון, שיתגלה לכם בקרוב כהליך שדומה מאוד לפשיטת רגל. זו ההזדמנות להודות למומחים שסייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי. שכן, בלעדיהם, הוא לא היה קיים.

 

מה זה בעצם הליך חדלות פירעון?

הליך חדלות פירעון נחשב להליך כמעט זהה להליך פשיטת הרגל שמוכר לרבים. ההליך כולל את הפרטים הבאים:

  • החזר מהיר יחסית של החובות שהצטברו עם הזמן
  • חיוב בשיקום כלכלי
  • התייעלות בכל הנוגע להליך הבירוקרטי שבא לידי ביטוי עבור כל חייב
  • עצירת אפשרות של ניצול לרעה של ההליך

ניתן לומר שהפרטים שצוינו לעיל הם הדברים שמבדילים בין פשיטת רגל לבין חדלות פירעון. רגע לפני שנעמיק בנושא עוד יותר, חשוב לציין כי הדמיון בין השניים בא לידי ביטוי בכך שבשני ההליכים יש צורך להסתייע בעורך דין. לחצו על הקישור הבא לקבלת פרטים נוספים אודות הליך חדלון הפירעון והסיוע מטעם עורך דין במצב שכזה: https://pshitotregel.co.il.

 

רקע אודות פקודת פשיטת רגל וחוק חדלון פירעון ושיקום כלכלי

בטח שמעתם לא פעם על המושג פשיטת רגל. מדובר למעשה בפקודה שנחשבת לחוק הארוך ביותר שקיים בישראל. הוא כולל כ- 381 סעיפים! בשנת 2019 הובאה רפורמה חדשה שהחליפה את קודמתה. כך שבמקום פקודת פשיטת רגל, החל משנת 2019, נהוג לפעול אל מול החייבים באמצעות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

 

הרציונל שמאחורי החוק החדש – הליך חדלות פירעון

המטרה העיקרית בחוק החדש היא להביא לשינוי במשמעותי ביחס שמגיע מטעם ארגונים פיננסיים שונים כלפי חייבים. רבים רואים את הליך פשיטת הרגל כאות קלון על אדם. יש מי שמתייגים את האדם שעבר פשיטת רגל ככושל מבחינה פיננסית. החוק החדש, מטרתו, להביא את החייב למצב שבו הוא מסיים את החובות שלו באופן החיובי והמהיר ביותר, כדי לאפשר לו לצאת אל דרך כלכלית חדשה ללא שום תיוג ואות קלון שתתנשא מעל ראשו.

 

לסיום

כעת אתם יודעים שהליך חדלות פירעון הוא בעצם הליך פשיטת רגל מחודש שבא לידי ביטוי כדי להקל על כל החייבים ולאפשר להם לעבור את ההליך באופן נעים יותר וללא אות קלון. בהזדמנות זו, מאחלים לכם שלא תדעו עוד חובות.

ציוד משפטי

 

אולי תאהבו גם את:

עורך דין פשיטת רגל

פשיטת רגל זה בדרך כלל לא משהו שאנחנו מתכננים, כי הרי כולנו רוצים להגיע לשלב בחיים שבו אנחנו מרגישים יותר יציבים כלכלית. עם זאת, לא

קרא עוד »