4 הטיפים החשובים ביותר לתביעת אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו נגרם לאדם נזק המונע ממנו להמשיך לעסוק במקצוע שלו או לעבוד בכלל. במקרים כאלה וככל שהיה לאותו אדם ביטוח, הוא יכול להגיש תביעה בגין אובדן כושר עבודה. באם תמצא תביעתו מוצדקת, הוא יהיה זכאי לקצבה חודשית כפי שהוגדר בפוליסת הביטוח שלו. חשוב מאוד להתנהל נכון בעת תביעת אובדן כושר עבודה. לשם כך אספנו עבורכם מספר טיפים חשובים לתביעה מהסוג הזה. 

 

מהו אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם לא יכול להמשיך לעבוד בצורה זו או אחרת. במידה ואותו אדם היה מבוטח בביטוח המתאים, הוא יכול להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה זה.

ישנם 2 סוגים עיקריים באובדן כושר עבודה – אובדן כושר עבודה מקצועי ואובדן כושר עבודה כללי. אובדן כושר עבודה מקצועי מתייחס למקרה בו אדם עבד זמן רב במקצוע בעל התמחות ובצידו שכר גבוה, ובשל אובדן הכושר נפגעה יכולת השתכרותו הגבוהה. באובדן כושר עבודה כללי, נפגעה לאדם היכולת לעבוד בכל עבודה בשל הנזק הנגרם לו.

 

טיפים לתביעת אובדן כושר העבודה:

 

הגדרת יום האירוע כיום תאונה

התחלת תשלומי הפיצויים בגין אובדן כושר עבודה תחל רק מהיום בו חלפו שלושה חודשים מיום התאונה, לכן חשוב מאוד להגדיר את יום האירוע כיום התאונה. הגדרה זאת נעשית אל מול חברת הביטוח, אך מבוטחים רבים שוכחים לעשות זאת ומוצאים את עצמם מפסידים כספים שמגיעים להם בזכות.

 

בדיקה על ידי רופא תעסוקתי

לקראת הוועדה הרפואית שתבדוק אתכם ותקבע האם אתם סובלים מאובדן כושר עבודה ומאיזה סוג, תידרשו להגיש מסמכים רפואיים שונים לבחינה. חשוב מאוד להיבדק על ידי רופא תעסוקתי שיבדוק אתכם ויקבע את מידת הנזק שנגרם במיוחד בהקשר ליכולת עבודה. לצערנו סיכומים מרופא המשפחה שלכם לא ישנו הרבה ולכן רופא תעסוקתי הוא הפתרון.

 

סיכומים רפואיים מרופאים מומחים

אם אתם סובלים מאובדן כושר עבודה, אתם בוודאי סובלים מנזק רפואי שיאלץ אתכם לפגוש רופאים מומחים שיבדקו אתכם ויטפלו בכם. לאחר כל בדיקה כזאת אתם תקבלו מסמך בו מתועד סיכום הפגישה. חשוב מאוד לשמור את כל המסמכים הנ"ל ולהגיש אותם במקרה של תביעת אובדן כושר עבודה. בנוסף לכך יש לבקש מהרופאים המומחים אותם אתם רואים להתייחס בסיכום הפגישה לנושא אובדן יכולות העבודה בעקבות הנזק הנגרם.

 

תביעת נכות כללית

במקביל להגשת תביעה בגין אובדן כושר עבודה, יש גם להגיש תביעת נכות כללית. אין קשר בין שתי תביעות אלו, וניתן לקבל פיצויים בגין אובדן כושר עבודה ונכות כללית בעת ובעונה אחת בלי שאחד ישפיע על השני. תביעות נכות כללית הנענות בחיוב מאפשרות למגישים אותן לקבל פיצויים בגין נזקים שלא היו מזוכים בפיצויים במקרה של תביעה לאובדן כושר עבודה בלבד.

תביעת נכות

אולי תאהבו גם את: