האם ניתן לקבל החזר מס עבור הוצאות בבית משפט?

בשעה טובה סיימתם את ההליך המשפטי שאליו נקלעתם. עכשיו עולה השאלה, האם ניתן לקבל החזר מס עבור ההוצאות הנדרשות בבית המשפט?

 

הוצאות בית המשפט

הוצאות אלו כוללות –

אגרת בית המשפט – אגרה שיש לשלם למדינה על ניהול המשפט

הוצאות משרדיות והוצאות דואר – הוצאות שגרתיות הנדרשות לקיום המשפט

שכר בטלה – שכר שניתן עבור העדים במשפט

שכר מומחים – שכר שניתן למומחים ששירותיהם נדרשו להכרעת המשפט. אנשי מקצוע כמו רופאים וחוקרים.

הוצאות נלוות – דמי לינה, דמי נסיעה, כל הוצאה אחרת שהתקיימה לצורכי המשפט

 

מי משלם את הוצאות בית המשפט?

במשפט מנהלי אזרחי בישראל, נהוג להטיל את הוצאות בית המשפט על הצד המפסיד במשפט. חשוב להבין שפסק דין אינו בגדר עסקה, על כן על הסכום שנקבע כגובה הוצאות בית המשפט צריך להיות משולם במלואו על ידי המפסיד במשפט, מבלי קשר אל גובה המס שהוטל על ההוצאות.

 

הוצאת בית המשפט מוטלות על המפסיד במשפט

אומנם אין אפשרות לקבל החזרי מס על הוצאות בית המשפט, אך כן ניתן לקבל כאחד מסעיפי פסק הדין סכום נוסף שנקרא החזר הוצאות בית משפט. סכום זה ישלם המפסיד במשפט למנצח מלבד הסכום אותו קבע השופט. סכום זה יכלול את סך ההוצאות שנאלץ להוציא המנצח במשפט, בנוסף לשכר טרחת עורך הדין, והוא יקבע על ידי בית המשפט.

 

בסוף – בית המשפט הוא זה שמחליט

הסכום אותו ישלם המפסיד במשפט למנצח כ- "החזר הוצאות" יקבע על ידי השופט תוך התחשבות בגורמים נוספים במהלך המשפט כמו

שווי הסעד – זה השנוי במחלוקת בין בעלי הדין וזה שנפסק בתום הדיון

אופן התנהלות בעלי הדין בעת הדיון – כאשר אחד הצדדים מתנהל באופן בלתי ראוי בבית המשפט, אפילו אם הוא הצד המנצח, יתכן כי יחליט בית המשפט על סכום "החזר הוצאות" נמוך יותר מהמקובל אותו ישלם המפסיד למנצח. לעיתים כלל לא יצטרך המפסיד לשלם למנצח את הוצאות אלו, בהתאם להחלטת השופט.

 

אפשרות למחיקת תביעה לטובת ביטול הוצאות

בפני תובע שמסתמן כי עומד להפסיד במשפט קיימת האפשרות למשוך את תביעתו, לעצור את המשפט, ובמקרים מסוימים לחסוך מעצמו חלק מעלויות המשפט, שיגדלו ככל שהמשפט ימשך.

 

החזרי מס

החזרי מס הינם נושא חשוב ולא מדובר דיו, ישראלים רבים זכאים להחזרת כספים רבים מהמדינה שאינם אפילו יודעים על קיומם. החזרי מס יכולים להתקיים עד שש שנים אחורה. לאחר אותן שש שנים הכסף שמגיע לכם כבר לא יוכל לחזור אליכם.

אומנם אולי על הוצאות בית המשפט לא תהיו זכאים להחזרי מס, אך בנושאים רבים אחרים דווקא כן. לכו עוד היום אל אתר taxes-refund וגלו האם אתם זכאים להחזרי מס מרשות המיסים וביטוח לאומי, מי יודע אולי יפתיעו אתכם עם סכום לא קטן.

החזר מס

אולי תאהבו גם את: