החזר מס בפשיטת רגל – כך ניתן לקבל את הכסף בתהליך

מדינת ישראל מאפשרת לאזרחיה, אשר שקעו בחובות גדולים, בתנאי שהם עומדים בתנאים מסוימים, להיכנס להליך של חדלות פירעון. זהו השם החדש

יחסית, שניתן להליך קודם, שנקרא בעבר פשיטת רגל.

במקרה של החזרי מס בפשיטת רגל – מדובר על שאלה קצת מורכבת.

 

החזר מס בפשיטת רגל – לא תמיד אפשרי

המטרה של חדלות פירעון היא לעזור לאדם שנקלע בתום לב לחובות כבדים, לחזור לעמוד על הרגליים, להחזיר את החובות שלו באופן מסודר, לחזור בהקדם האפשרי להיות חלק יעיל ופעיל בחברה.

ההסדר כולל פריסה ארוכת טווח של החובות ולעיתים גם הפטר מלא או חלקי של החובות ולכן, לרוב לא מקובל לבקש החזרי מס בתקופה של חדלות פירעון.

 

קבלת החזר מס בפשיטת רגל לטובת הנושים

במקרים מסוימים קיימת עילה מוצדקת לבקשת החזרי מס, גם במקרה של אדם הנמצא בהליכי חדלות פירעון.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי לאחר קביעת תוכנית שיקום כלכלית עבור אדם בתקופת חדלות פירעון, נקבע עבורו סכום חודשי, שצריך להספיק לו להתפרנס באופן מכובד, אך מינימלי.

הסכום צריך להספיק לצורכי פרנסתו ופרנסת בני משפחתו, בהתאם לצרכים שהוצגו למערכת בתחילת ההליך.

לכן, גם אם נקבעה זכאות להחזרי מס עבור אדם שנמצא בהליכי חדלות פירעון, ההחזרים עשויים לעבור באופן מלא, או חלקי לקופה המנוהלת על ידי המדינה, כדי להשתמש בהם לטובת החזר החובות. באופן הזה, ייתכן כי החייב לא יוכל להנות מההחזר באופן ישיר, אלא להשתמש בו לטובת החזר החובות שלו.

 

מתי בכל זאת אפשר לקבל החזר מס בפשיטת רגל?

החזר מס נשב הגדלה של ההכנסה של החייב ולכן, אם הסכום שנקבע בתחילת התהליך כולל את כל צרכיו של החייב בהווה ובעתיד – עד תום ההליך, החזרי מס יתקבלו לחשבונו רק אם חל שינוי משמעותי בחיי החייב, המצריך ממנו הוצאה חודשית נוספת, שלא נלקחה בחשבון בתחילת ההליך.

כך למשל, אם חס וחלילה, מישהו מבני המשפחה שנפגע, או חלה לאחר שנקבעה תוכנית שיקום כלכלית לחייב, אך החייב נאלץ כעת לטפל בבן משפחה שלו ועלויות הטיפול הן על חשבונו, ייתכן כי ניתן יהיה להעביר את כספי ההחזר לחשבונו הפרטי של החייב ולא לטובת הנושים.

עם זאת, מדובר על נושא מורכב במיוחד, שיש דרכים שונות לפתרון ולאו דווקא במסגרת החזרי מס.

משום כך, בנושא זה כדאי להיוועץ באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים בתחום, שיכולים לבחון את העניין לעומקו ולבדוק את הסיכוי לקבלת כספים נוספים במסגרת החזרי מס בפשיטת רגל.

לסיכום, החזר מס בפשיטת רגל הוא נושא מורכב במיוחד, אשר יש לתת עליו את הדעת בסיוע בעלי מקצוע מנוסים. יחד עם זאת, תמיד כדאי לבדוק את האפשרות לשפר את רמת החיים, גם כאשר נמצאים בהליכי חדלות פירעון.

 

כסף מזומן

אולי תאהבו גם את: