החוקים בנוגע לזכאות בהר הכסף

הר הכסף הוא שמה של תוכנית ממשלתית, שהכוונה שלה הינה לסייע לישראלים, בין אפ הם שכירים ובין אם עצמאיים, לאתר סכומי כסף שעומדים לרשותם באחד הבנקים. מדובר בדרך כלל בתוכניות חיסכון ישנות או בפיקדונות שקליים, שההפקדות אליהם הופסקו זה מכבר. אבל מרגע שההפקדות הופסקו, לא דרשו המפקידים את הכסף שלהם בחזרה. כיצד קורה שסכומי כסף שונים, לעיתים אפילו סכומים גבוהים למדיי, נותרו בידי הבנקים ולא נדרשו? מהם החוקים בנוגע לזכאות בהר הכסף? מי שכאי למשוך את הכספים ומה הפרוצדורה הנדרשת? בהמשך המאמר נזיב לשאלות הללו בצורה ברורה ותמציתית.

איך קורה שחוסכים מאבדים את תוכניות החיסכון שלהם

אחד הגורמים המשמעותיים שהביאו למצב שבו סכומי כסף שוכבים בבנקים ללא דורש, הוא העובדה שלאורך שנים לא הייתה אפשרות ריאלית לחפש את הכספים הללו. מצד אחד, הבנקים הערימו קשיים על מי שאכן ניסה לחפש את הכסף, דרשו מכתבים בנוגע אליהם או הוכחות אחרות לקשר שבין המבקש לסכומי הכסף שנמצאו, אם נמצאו. מצד שני, הצורך לעבור בכל אחד מהבנקים, ובכל אחד מהסניפים בנפרד, הייתה גם היא לא ממש מרנינה. הבירוקרטיה והקשיים שהבנקים עצמם הערימו למרות שהייתה מידה רבה של צדק בצעד הזה, ביחד עם העדר מידע ברור, גרמו לאזרחים רבים להימנע מלכתחילה מלהתחיל בתהליך. לעיתים קרובות הם פשוט לא ידעו שההורים שהלכו לעולמם פתחו תוכנית חיסכון עבורם, או שכחו שאי פעם בעבר פתחו פיקדון שקלי בהפקדה חד פעמית. היום ברור לנו שניתן למצוא כל דבר בקלות באמצעות האינטרנט, כול עיון בחשבונות הבנק שלנו. אבל רק לפני קצת יותר מעשור, האופציה הזאת הייתה בגדר חלום. 

מהם החוקים בנוגע לזכאות בהר הכסף

לפני מספר שנים פתחה מדינת ישראל במבצע שהמטרה המוצהרת שלו היא לפתוח בפני כל ישראלי את האפשרות להשיב לעצמו כספים אבודים השוכבים בתוכניות חיסכון או בפיקדונות. לשם כך, הוקם פרויקט הר הכסף אשר מעניק לכל אחד את האופציה לחפש כספים הרשומים על שמו או על שם אדם קרוב אליו במהירות וביעילות. אם וכאשר נמצא סכום הרשום על שם המחפש, הוא יכול לפנות לבנק או לגוף הפיננסי שבו מופקדים הכספים. לאחר תהליך פשוט של זיהוי ואחרי מילוי טפסים שגם זה תהליך פשוט למדיי, ניתן למשוך את הכספים האבודים לכאורה. אם נדרש, המושך מחויב במס על הרווחי שהצטברו. בשלב הבא הכספים עוברים לכל מקום שאליו הבנק מתבקש להעביר אותם.

אם הבעלים של הכסף הלך לעולמו, מי שמבקש את הכסף חייב להציג צו ירושה או צו קיום צוואה. רק המסמכים הללו יאפשרו את משיכת הכספים. גם כאן נדרש המושך למלא טפסים שונים ולעבור תהליך קצר שבסיומו יועברו אלין הכספים. מעוניינים להרחיב את הידע שלכם בנושא? צרו קשר כבר כעת ואנו נחזור אליכם בהקדם להמשך התהליך.

אולי תאהבו גם את:

חוק מס
מהי פריסת מס שבח והאם זה משתלם?

השאלות הנפוצות שעולות בימים האחרונים בקבוצות פייסבוק שעוסקות בתחום המקרקעין נוגעת לפריסה של מס שבח. מתברר שרבים שמעו על המושג לאחר שצפו בסדרת כתבות שפורסמו

קרא עוד »