מהו ביטוח תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות הוא ביטוח שנרכש במסגרת פרטית (מחברת ביטוח) המעניק פיצוי כלכלי במידה והמבוטח עובר תאונה שבמסגרתה נפטר, ניזוק או כל תוצאה אחרת.

התאונות האישיות יכולות להיות מרובות, החל מתאונת דרכים, שריפה או כל מאורע בלתי צפוי שהוליד לפגיעה פיזית של המבוטח.

 

כיצד ניתן לרכוש ביטוח תאונות אישיות?

ישנן מספר אפשרויות רכישה של הביטוח. אפשרות אחת היא הוספתו כנספח לפוליסת ביטוח החיים. ההצמדה לביטוח החיים נראית טבעית ומתבקשת אך ישנן אפשרויות נוספות.

אפשרות נוספת היא להוסיף את ביטוח התאונות האישיות כפרק בפוליסות ביטוח אחרות שיש למבוטח, למשל כפרק מביטוח הדירה. אפשרות רכישה שלישית היא רכישה של ביטוח התאונות האישיות כפוליסת ביטוח עצמאית.

 

סוגי הפיצויים השונים

הביטוח מעניק פיצוי יומי עבור תקופת אשפוז בבית חולים. במידה ולאחר התאונה המבוטח היה מאושפז, הביטוח יכסה עלויות אלו. התשלום על ימי האשפוז, נעשה בהתאם להסכם שנחתם על חברת הביטוח (הפוליסה) ואינו משפיע על פיצויים נוספים שמגיעים למבוטח בעקבות נזקים נוספים של התאונה.

אם בעקבות התאונה, המבוטח נהפך לזקוק לסיוע סיעודי, בהתאם לתנאי הפוליסה, סביר כי הוא יקבל קצבה גדולה יחסית בעקבות זאת ולא קצבה חודשית. בעקבות תהליכים בירוקרטיים, לרוב הפיצוי ניתן לאחר תקופת המתנה ממושכת. משום שביטוח התאונות האישיות אינו ביטוח סיעודי, הפיצויים שיונבו מפוליסת ביטוח זו נמוכים ביחס לפיצויי הביטוח הסיעודי.

במידה ובעקבות התאונה הובהל המבוטח לטיפול רפואי והדבר כלל עלויות נוספות למשל שירותי אמבולנס, שכירת אחות פרטית לליווי בימי האשפוז וכל היוצאים באלו, יכולים להיות מוחזרים על ידי הפוליסה, כל עוד הדבר כלול בפוליסה.

כמו כן, אם לאחר התאונה המבוטח מאבד ימי עבודה, גם כאן, בהתאם לתנאי ההסכם עם חברת הביטוח, הוא יקבל החזר חלקי על אובדן ימי העבודה, לאורך תקופת זמן מוגבלת, שבממוצע אורכת כ-שלוש שנים, אך היא תלויה גם כן בגילו של המבוטח.

ישנם פיצויים ייעודיים במקרי נכות קבועה, שיעורי הפיצויים והזמן לקבלתם כתלות באחוזי הנכות משתנים מפוליסה לפוליסה.

אפשרות נוספת שקיימת היא רכישת פיצויי מוות. הפיצויים שיינתנו הם בשיעור דומה לאלו ששולמו (אדם מבטח את חייו בסכום כסף מסוים ולכן משלם תוספת מסוימת). הפיצוי שיועבר הוא חד פעמי ובשיעור שנקבע.

 

חשיבותו של ייעוץ משפטי

כפי שניתן לראות בעניינים אלו באופן מובהק, סוג הפוליסה משמעותי מאוד לסכומי הפיצויים שניתנים. עורך דין תביעות ביטוח שבקיא בהליכים המדויקים מול חברות הביטוח, מכיר תקדימים ויודע לייעץ באופן מושכל כיצד לכלכל את הצעדים יכול להגדיל משמעותית את גודל הפיצויים שיינתנו.

סכומי הפיצויים שמתקבלים בעקבות תאונות מהותיים לפתיחת דף חדש והתאמה לאורח החיים החדש שנוצר בעקבות התאונה. עורך דין טוב יידע לעשות הכל על מנת שהמצב הכלכלי יוטב כמה שיותר.

 

התנגשות חזיתית

אולי תאהבו גם את: