באילו מקרים מומלץ להגיש תביעת לשון הרע

תביעת לשון הרע היא תביעה שמוגשת במקרה שבו אדם פרסם נגדכם דברים שיכולים לפגוע בכם ולגרום לכם נזק. עם זאת, כדי לזכות בפיצוי בתביעת לשון הרע יש צורך להוכיח לבית המשפט מספר דברים, כדי לשכנע אותו לפסוק לטובתכם. אנחנו כאן כדי לתת לכם את כל המידע שיעור לכם להבין בדיוק באלו מקרים כדאי לכם להגיש תביעת לשון הרע.

 

תביעת לשון הרע

לפני שנתחיל, חשוב קודם כל להבין שבעולם המשפט הפלילי תביעות לשון הרע הן תחום בפני עצמו. עורכי דין לשון הרע הם עורכי דין שמומחים בתחום הזה, והם אלו שיוכלו באמת לעזור לכם להבין האם במקרה שלכם קיימת עילה סבירה להגשה של תביעה כזו. רק אחרי שתתייעצו עם עורך דין מומלץ לתביעות לשון הרע, תוכלו להיות בטוחים מה הצעדים שעליכם לנקוט.

 

  • ראיות

כמו בכל דיון משפטי, הדבר החשוב ביותר הוא כמובן ראיות. במדינת ישראל, כמו במדינות רבות בעולם, כדי להוכיח אשמה של אדם יש צורך בראיות שיוכיחו את האשמה שלו מעל לספק סביר. בתור מי שמגישים תביעת לשון הרע, הראיות שלכם צריכות להתמקד בשני דברים.

 

  • כוונת המפרסם

הדבר הראשון, שאותו לא תמיד קל להוכיח, הוא לשכנע את בית המשפט שכוונתו של המפרסם אכן הייתה לרעה. כל עוד בית המשפט לא ישוכנע בכוונתו של המפרסם, הוא יתקשה לפסוק לטובתכם פיצויים. מנגד, אם תצליחו להוכיח את כוונתו של המפרסם, סיכוי טוב שגם תזכו לקבל פיצויים בסופו של דבר.

במקרה שבו אתם לא יכולים להוכיח את כוונת המפרסם, סביר להניח שבית המשפט לא ייתכן לכם את מבוקשכם, ועל כן כדאי להימנע מהגשת התביעה.

 

  • היקף הפרסום

שאלה מרכזית נוספת בכל תביעת לשון הרע, היא כמובן מה ההיקף של הפרסום ועד להיכן הוא הגיע. פגיעה משמעותית נעשית בדרך כלל כתוצאה מפרסום גדול, ולכן לשאלה הזו ישנה משמעות רבה. בעידן הרשתות החברתיות, גם אם הפרסום הגיע לקהל רחב, לא תמיד הדבר נעשה בשליטתו של המפרסם, וזו נקודה שחשוב לתת עליה את הדעת.

 

  • התייעצות עם אנשי מקצוע

כאמור, אנשי המקצוע בתחום הזה עם עורכי דין שמתמחים בתביעות לשון הרע. לאחר שפרטי המקרה ברורים לכם, מומלץ לגשת לעורך דין מנוסה ולהציג בפניו את הראיות שיש לכם, ומדוע לדעתכם אתם יכולים לקבל פיצוי בתביעה כזו. עורך הדין שלכם יבחן את הראיות ויוכל לתת לכם הערכה האם המקרה שלכם הוא כזה שיוכל לזכות אתכם בפיצויים בסופה של תביעת לשון הרע.

 

לסיכום

תביעות לשון הרע דורשת מכם להוכיח גם כוונתו של המפרסם וגם את אחריותו להיקף הפרסום של הדברים. רק לאחר שאתם משוכנעים שיש בידכם להוכיח את שני הדברים הללו, או לפחות שכוונתו של המפרסם הייתה לרעה, תוכלו לגשת לבית המשפט לתביעת לשון הרע.

אנשי משפט

 

אולי תאהבו גם את: