האם אמן חושים מכוסה מבחינה משפטית בזמן מופע

אמן חושים מבצע מופע שלעיתים ישנם בו אלמנטים של לקיחת סיכונים. מעבר לכך, כל אמן שיוצא להופיע, חשוב שיהיה לו ביטוח צד ג' וביטוח תאונות עבודה מכיוון שאף פעם לא ניתן לחזות מראש שום דבר. אמני חושים מנוסים יודעים שמומלץ לבטח את עצמם, ולוודא שבכל מקום שהם מגיעים להופיע בו קיים ביטוח המבטח את הנוכחים.

הביטוח אינו קשור לפעולה שיבצע האמן ותפגע במי מהקהל אלא, עבור פגיעה של משהו מנפילה וכו'. אבל, האם האמן על הבמה מבוטח ומוגן משפטית?

 

תאונת עבודה מחוץ לבמה

ביטוח תאונות עבודה נותן כיסוי מלא למבוטח במידה וזה מאבד מכל סיבה שהיא את יכולתו לעבוד ולהתפרנס. אבל, האירועים בהם דבר מה עלול לקרות מחולקים מבחינת אמן החושים לשניים, תאונות בדרך למופע כגון: תאונת דרכים, נפילה בדרך למקום המופע, פגיעה כתוצאה מחפץ כבד ועוד. והחלק השני –

 

תאונת עבודה על הבמה

בנוסף לכל מה שתואר בפסקה הקודמת, יכול האמן להגיע בשלום למקום המופע ובזמן המופע דווקא, יכול משהו להשתבש ולגרום לפגיעה. דוגמאות סטנדרטיות לכך הן: נפילה מהבמה או מהמדרגות בהן עולים אליה, התנגשות עם חפץ כבד על הבמה כמו רמקול גדול, נפילה של חפץ מגובה כמו פנס תאורה ועוד.

אבל, אמני חושים שמבצעים במופעים שלהם קטעים של אקסטרים, עלולים להיפצע תוך כדי ביצוע הקטע הבימתי. דוגמא לכך הנה, מופע שבו האמן בולע סכיני גילוח, במידה וסכין יחתוך את האמן ויגרום לו למשל לאיבוד הקול, יהיה מדובר באבדן כושר עבודה ולכן הביטוח כה חשוב. מופע טלפתיה עלול להיות מעט מסוכן עבור אמן החושים.

 

תלונה כלשהי של צופה מהקהל

אמן חושים שמעלה מופע, על פי רוב, בדק מראש מספר פעמים את החומרים, ווידא שהם טובים, בטוחים ועובדים טוב על הקהל. מדובר בפעולה חשובה שקובעת במידה רבה את רמת ההצלחה שתהיה למופע. אמן שיוצא למופע נמצא במקום בו הוא מאמין במופע שלו, בכך שהקהל ייהנה ובכך, שאין מצב שבו מי מהקהל יפגע פיזית או נפשית כתוצאה מתכני המופע. אולם, לא באמת ניתן במאה אחוזים לצפות את התנהגותו של כל אדם שיושב וצופה במופע.

קרו מקרים בהם אדם מהקהל התלונן שתוכן כזה או אחר במופע פגע בו, גרם לו לצאת באמצע ואולי אף לחלומות רעים בלילה. כדי שהאמן לא יידרש ליותר מידי כאב ראש בגין תלונה, קיים הביטוח שמגן עליו מפני תלונות מסוג זה ובמידת הצורך, חברת הביטוח תאלץ לפצות את המתלונן אם תלונתו תתברר כנכונה, מה שבדרך כלל לא קורה.

 

כל אמן ועורך הדין שלו

ישנם לא מעט אמנים, בעיקר הגדולים והמוכרים מבניהם, שאינם מסתפקים בפוליסת ביטוח מקיפה ויש להם לאורך כל הדרך עורך דין שמטפל עבורם בכל דבר וענין לרבות, תלונות מכל סוג שהגיעו מאדם בקהל או לקוח זה או אחר.

 

לסיכום

אמני חושים כמו כל אמן מכל ז'אנר אחר, רוכשים פוליסת ביטוח שמגנה עליהם משפטית מכל בעיה וענין. הדבר חשוב ונותן להם את השקט הנפשי הדרוש להם כשהם עולים לבמה.

מופע אמן חושים

אולי תאהבו גם את:

החלפת מוצרי חשמל
החלפת מוצרי חשמל

מוצרי חשמל הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. הם עוזרים לנו לבצע משימות יומיומיות כגון בישול, ניקיון, כביסה והאזנה למוזיקה. יחד עם זאת, מוצרי חשמל

קרא עוד »
קניית דירה
4 טיפים להשקעות נדל"ן

זקוקים לנתיב הכנסה נוסף? מרגישים שהעבודה שלכם לא מכניסה לכם כסף כפי שהייתם רוצים? יותר ויותר ישראלים פונים היום לפתרון האולטימטיבי: השקעות נדל"ן כדי להגדיל

קרא עוד »
איך להקים חברה באנגליה?

פעילות עסקית ברחבי העולם דורשת לעיתים את קיומן של חברות בינלאומיות. במיוחד כאשר מבצעים עסקים ממדינת ישראל, אשר אינה בעלת קשרים עסקיים או דיפלומטיים עם

קרא עוד »