אלו המקומות שאסור לחנות בהם לפי החוק

בין אם אתם נוהגים ברכב פאר, ברכב ספורט או ברכב משפחתי, החוק תקף על כולנו. מה הם המקומות שבהם מותר לחנות את הרכב, מה הם המקומות שאסור והיכן זה יעלה לנו גם בגרירת הרכב למגרש הגרירה העירוני? כל המידע:

אין ספק, מדינת ישראל היא מדינה קטנה ועמוסה בכלי רכב. מאחר ובבתי אב רבים בישראל לפעמים יש גם יותר מכלי רכב אחד, חובה על כולנו להישמע לחוקי החנייה השונים, שמא יהיה פה פשוט כאוס אחד שלם. אז איפה מותר לנו לחנות את הרכב והיכן נשלם על זה בדו"ח וגרירה מעצבנת? בואו נתחיל עם שטחים עירוניים, דוגמת העיר תל אביב.

 

חניות בערים הגדולות: איפה מותר ואיפה אסור?

בעיר תל אביב יש לא מעט ISSUES עם כל הנושא הזה של חניות רכבים. מאחר וישנם גם לא מעט חניוני רכבים בתל אביב, אנשים רבים מעדיפים לחנות את רכביהם בחניונים ופשוט לא להסתבך עם חוקים שלא תמיד ברורים.

מדוע הם לא תמיד ברורים? מפאת הסיבה הברורה שבמקרים מסוימים, אנחנו לא תמיד נהיה מודעים לכל התמרורים השונים, שלפעמים בכלל ממוקמים בתחילת הרחוב. וכידוע לכולנו, הרחובות בערים גדולות הם בדרך כלל ארוכים.

 

היכן תמרורים בדרך כלל ממוקמים? לאורך הרחוב או בתחילתו?

מצאתם חניה בסוף הרחוב? במקרים רבים תצטרכו ללכת רגלית עד תחילתו של הרחוב בכדי לברר באם מותר לחנות את הרכב שם או לא. בכל מקרה, על פי החוק אסור לחנות את הרכבים בשטחים אשר צבועים באדום לבן, גם בתל אביב וגם בכל מקום אחר בארץ.

אם אתם נתקלים באזורים שבהם קיימים בתי ספר, בדרך כלל גם תיתקלו בהגבלות חניה שונות. בהתאם לשעות שבהן בית הספר פועל (בוקר עד צוהריים), מיישמים את הגבלות החניה על האזור בו ילדים מורדים מההסעות.

ומה אם אזורי בית ספר לא צבועים באדום לבן?

גם אם האזור אינו צבוע באדום לבן, אתם בכל מקרה תצטרכו לחפש את השלט אשר מורה על השעות שבהן יהיה אסור לכם לחנות את רכביכם שם. אז איפה עוד אסור לחנות את הרכב? למשל, בצמוד לברזי כיבוי אש. בצמוד לברזי כיבוי, אם תחנו את רכביכם, לא יגררו לכם את האוטו.

למעט מקרי חירום אשר מצריכים חיבור של כבאית לברז כיבוי האש, אתם לא תיגררו, אבל אתם כן יכולים לחטוף דו"ח של 500 ₪ ומעלה. בקיצור, לחנות מול ברזי כיבוי אש זה בהחלט BIG NO NO. איפה כן תוכלו לחנות את הרכב שלכם?

 

מקומות בהם אפשר לחנות את הרכב בערים הגדולות

היכן תוכלו לחנות את הרכב? בכל שטח ציבורי אשר בו החניה היא אינה אסורה. במילים פשוטות יותר, בכל שטח ציבורי שבו אין שילוט המורה על איסור חניה. אם המדרכה צבועה באפור, כמובן שתוכלו להחנות את הרכב ללא חשש. ישנם גם מיקומים עירוניים בהם אסור לחנות את הרכב, למרות שאין שילוט אשר מורה על כך.

בואו ניקח את הדוגמה של סדנאות עבודה בערים כמו חיפה ותל אביב. בדרום תל אביב ובחיפה התחתית ישנן לא מעט סדנאות עבודה שונות, ובדרך כלל הן יהיו ממוקמות בכל מיני אזורים תעשייתיים. באזורים התעשייתיים האלו, כמו דרום תל אביב, קשה מאוד לעקוב אחר השילוט, מאחר והוא כמעט אינו קיים ברוב המקרים. בין אם יש ברשותכם סיאט לאון או כל סוג רכב אחר, אלו המקומות בהם אסור יהיה לכם לחנות:

מתי עדיף להזיז את הרכב אם חניתו אותו בלילה בת"א?

אם אתם מגיעים בלילה לתל אביב ומחליטים לחנות את רכבכם אל מול דלת של סדנת עבודה (כמו נגרים, פרזול, רתכים וכו'), קחו בחשבון שבבוקר תהיו חייבים להזיז את הרכב. כמה מוקדם? שימו לב, מתוך ניסיונו האישי של כותב מילים אלו שגם מתגורר בת"א כבר 10 שנים, סדנאות עבודה באזורים תעשייתיים נפתחות לפעמים גם ב-4 בבוקר.

בקיצור, לא שווה את הטרחה וההתעוררות המוקדמת שלכם. עדיף לחנות כחוק ולא להפריע לבעלי עסקים. אין דבר יותר מרגיז מאשר לגלות רכב שחוסם את מקום עבודתך. הימנעו מלעולל זאת לאחרים. לידיעתכם, גם אסור לחנות את הרכב אל מול תחנות אוטובוס, על כבישים ראשיים, על כבישים בינעירוניים ללא השגחה, בצמוד לבתי חולים וחדרי מיון, בצמוד למוקדי חירום ועוד.

אולי תאהבו גם את:

מהו ביטוח תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות הוא ביטוח שנרכש במסגרת פרטית (מחברת ביטוח) המעניק פיצוי כלכלי במידה והמבוטח עובר תאונה שבמסגרתה נפטר, ניזוק או כל תוצאה אחרת. התאונות

קרא עוד »