אישור משרד הבריאות – איך ניתן לקבל אותו

כמט בכל דבר שאנחנו עושים בחיינו אנחנו מחפשים את האישור עליו. למשל, אם ילדים רוצים לצאת מבית הספר מוקדם – הם יחפשו את אישור המורה או ההורה. אם אנחנו רוצים לעבור תפקיד בתוך החברה שבה אנחנו עובדים, נצטרך את אישורו של הבוס שלנו, ואם נרצה לקנות מוצרים מסויימים, נחפש את חותמת אישור משרד הבריאות עליו, כדי שנדע שהמוצר שאנחנו קונים הוא בטוח לשימוש. במאמר הקרוב נעמיק בנושא: אישור משרד הבריאות – איך ניתן לקבל אותו.

 

מי צריך אישור משרד הבריאות?

משרד הבריאות הוא המשרד שקובע האם מוצרים מסויימים ניתנים לשימוש או לא. כך, דוגמה, כל מוצר של רשת ייצור מזון כזו או אחרת צריך לקבל את אישור משרד הבריאות על מנת שיוכל להימכר ברשתות השיווק, בסופר מרקטים ובמכולות. ללא אישור משרד הבריאות, אין ללקוח דרך לדעת שהמוצר אכן מאושר לאכילה, ואין לו גם דרך לדעת שהוא מכיל אך ורק חומרים מאושרים לשימוש.

בנוסף, כל מוצרי הקומסטיקה זקוקים גם הם לאישור משרד הבריאות, כדי שהלקוחות יוכלו לדעת שהם מכילים אך ורק חומרים שיזינו את עורם ולא יזיק להם. נכללים כאן סבונים, קרמים למיניהם, שמפואים, מרככים ומשחות. גם חברות שמשווקות חומרים טבעיים צריכות לקבל את אישור משרד הבריאות כדי שיוכלו להציע ללקוחות שירותים לרכישת קמגרה, קניית ויאגרה ללא מרשם ועוד.

גם עסקים כמו קאנטרי קלאב, מסעדות, בתי מלון, מרכולים, גני אירועים ועוד זקוקים לאישור משרד הבריאות על מנת לפתוח את שעריהם ולהתחיל לפעול באופן קבוע.

 

אישור משרד הבריאות – איך ניתן לקבל אותו

קבלת אישור משרד הבריאות היא תהליך בירוקרטי שדורש כמה פעולות שמשתנות בהתאם למוצר או המקום שמבקש את אישור משרד הבריאות.

כאשר מדברים על תמרוקים ותרופות, מדובר כאן על תהליך שכולל הגשת בקשה לרוקחות המחוזית לקבלת רישיון תמרוקים. לאחר קבלת הרישיון, ניתן להגיש מסמכים נוספים בהתאם לנהלים של רישוי ורישום תמרוקים. יש להקפיד על חידוש הרישיון מדי חמש שנים או בהתאם לבקשה של משרד הבריאות. ההליך מלווה בתשלומי אגרה אותם ניתן לבצע דרך האינטרנט או דרך בנק הדואר.

 

ומה כאשר מדובר בעסקים?

כאשר מדובר בעסקים ההליך הוא מעט מורכב יותר. כאן מדובר על כמה שלבים שכוללים צעדים כמו הגשת בקשה לרשות המקומית לפתיחת עסק, הגשת בקשה לאישור, בחינת הבקשה שיכולה להוביל או לאישור, או לאישור בתנאים מוקדמים, או לאישור בתנאים או לסירוב. לאחר מכן, יגיע תהליך של הגשת בקשה חדשה למשרד הבריאות, שבהתאם אליה יוחלט אם לתת את אישור משרד הבריאות או לא.

לסיכום, מדובר כאן על הליכים בירוקרטיים אמנם, אך הכרחיים על מנת לקבל אישור משרד הבריאות שיאשר הפעלת עסקים ומכירת תמרוקים. שיהיה המון בהצלחה!

 

אולי תאהבו גם את: