איך להקים חברה באנגליה?

פעילות עסקית ברחבי העולם דורשת לעיתים את קיומן של חברות בינלאומיות. במיוחד כאשר מבצעים עסקים ממדינת ישראל, אשר אינה בעלת קשרים עסקיים או דיפלומטיים עם מדינות רבות,  קיומה של חברה בינלאומית מאפשרת לאנשי עסקים ישראלים לנהל קשרים בצורה קלה יותר.

אחת המדינות האידיאליות להקמת חברה כזו היא אנגליה. אז איך להקים חברה באנגליה? על כך בכתבה הבאה.

 

למה להקים חברה באנגליה?

תחומי עיסוק שונים דורשים את קיומן של חברות בינלאומיות על מנת להקל על העוסק בהם לבצע פעולות כמו סחר ברחבי העולם, ועל מנת להימנע מתשלומי מס גבוהים במיוחד. אם לדוגמה אתם מעוניינים לעסוק בתחום כמו השקעות נדלן באנגליה, קיומה של חברה אנגלית הוא קריטי על מנת לבצע את תהליכי הקנייה והמכירה מול היזמים, ועל מנת לרשום את הנכס על שמכם בקלות.

 

חברה אנגלית – מהם הכללים והאפשרויות הקיימות?

באופן כללי תהליך הקמה ורישום של חברה באנגליה הוא דומה למדי לתהליך במדינת ישראל. הסיבה לכך היא שאת חוקי החברות בישראל חוקקו באופן דומה לחוק הבריטי אשר התקיים כאן בתקופת המנדט.

הדמיון הגדול מתבטא בכך שגם בארץ וגם באנגליה על חברה בע״מ חל עיקרון הפרסונליות, ועל כן היא חייבת במס על כל פעולה אשר היא מבצעת. בנוסף, כנהוג ברוב מדינות העולם, גם באנגליה חברה מוגדרת כישות משפטית נפרדת מבעליה, ולכן נהנית מעיקרון הערבות המוגבלת.

כמו כן, באנגליה ישנה גם אפשרות של הקמת שותפות בערבון מוגבל. מדובר בישות השונה מעט מחברה ומאפשרת לבעליה גמישות רבה יותר. כך, אם הפעילות שמבצעת השותפות מתקיימת מחוץ לאנגליה, וחברי השותפות אינם אזרחי אנגליה, השותפות אינה חשופה לדרישות מס מצד הרשויות באנגליה.

 

מהן הדרישות של הרשויות באנגליה?

על מנת לרשום חברה באנגליה, יש צורך לבחור שם לחברה כאשר בסוף השם יופיע הביטוי limited. בנוסף, אסור להשתמש בשם במילים אשר עשויות לקשר את החברה לממלכה הבריטית או לממשלתה.

כמו כן, אם בשם קיים ביטוי המציין את האופי הבינלאומי של החברה, על החברה להוכיח קיומם של קשרים בינלאומיים וסחר עם חברות בשתי מדינות לפחות מלבד אנגליה. מבחינת הבעלות על החברה, נדרש רישום של לפחות דירקטור אחד, כאשר חברה יכולה להירשם כדירקטור אך היא אינה יכולה לכהן כדירקטור יחיד. במקרה של שותפות, יש צורך בשני ממומנים לפחות.

מבחינת בעלי מניות, הרשויות האנגליות מאפשרות בין 1 ל-50 בעלי מניות בחברה, כאשר גם חברה יכולה להחזיק מניות. במקרה של שותפות, אין בעלי מניות אלא שותפים וחייבים להיות לפחות שני שותפים רשומים (שאינם הממונים על החברה).

עוד פרט שחשוב לדעת לגבי רישום חברות באנגליה הוא שעל פי החוק באנגליה, בדומה לחוק בישראל, חברה חייבת להיות רשומה ברשם החברות, ועל כן פרטיהם של בעלי החברה חשופים לציבור הרחב.

אולי תאהבו גם את:

החלפת מוצרי חשמל
החלפת מוצרי חשמל

מוצרי חשמל הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. הם עוזרים לנו לבצע משימות יומיומיות כגון בישול, ניקיון, כביסה והאזנה למוזיקה. יחד עם זאת, מוצרי חשמל

קרא עוד »
קניית דירה
4 טיפים להשקעות נדל"ן

זקוקים לנתיב הכנסה נוסף? מרגישים שהעבודה שלכם לא מכניסה לכם כסף כפי שהייתם רוצים? יותר ויותר ישראלים פונים היום לפתרון האולטימטיבי: השקעות נדל"ן כדי להגדיל

קרא עוד »