איך להוציא אזרחות פורטוגלית צעד אחר צעד

אלפי ישראלים כבר מימשו את זכותם לקבל אזרחות פורטוגלית ופילסו את הדרך לאזרחות אירופאית, המאפשרת להם חיים נוחים בכל מדינה אירופאית שבה ירצו לחיות ולעבוד.

נראה שהטרנד הישראלי החדש ממשיך לסחוף איתו ישראלים רבים, המעוניינים להעניק לעצמם ולבני משפחתם, אפשרויות פתוחות לחיים טובים ובטוחים.

החוק הפורטוגלי, המאפשר לישראלים לממש את האזרחות האירופאית שניטלה בכוח מאבותיהם לפני מאות שנים, פתח דלת, שעד לפני כמה שנים היתה סגורה ונעולה וישראלים רבים מעוניינים לממש את זכותם ולהיות חלק מהאיחוד האירופי, בעזרת המדינה האירופאית שסללה דרך קלה ונוחה לעבר המטרה. אבל מה בכל זאת צריך לעשות כדי לקבל דרכון פורטוגלי? לפניכם מדריך קצר ותמציתי עם כל התשובות.

 

שלבים בהוצאת אזרחות ודרכון פורטוגלי

  1. בדיקת זכאות – במרבית המקרים, בדיקה זו ניתנת ללא תשלום וללא התחייבות ומאפשרת לכם לקבל תוך פרק זמן קצר, תשובה ברורה לגבי זכאותכם לקבלת אזרחות פורטוגלית,  תוך מענה על שאלון התאמה קצר.
  • אם מישהו מבני משפחתכם עלה לישראל מאחת הארצות האלה: מרוקו, טוניס, לוב, אלג'יר, סוריה, טורקיה, קפריסין, לבנון, מצרים, טורקיה, יוון, בולגריה, יוגוסלביה, דרום אמריקה – יש יסוד סביר להניח שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.
  1. פניה לקהילה היהודית בפורטוגל, לצורך קבלת אישור על הוכחת קשר לקהילת מגורשי ספרד ופורטוגל באמצעות הנוהל המתבקש, הכולל הגשת תעודת לידה, צילום דרכון, תעודת נישואין, או כתובה, הוכחת כתובת ואילן יוחסין משפחתי, מסמך מקורי להוכחת קשר למגורשי ספרד ופורטוגל, תשלום אגרה בגובה 500 אירו לבן משפחה 1 ועוד 250 אירו לכל בין משפחה נוסף.
  2. הוכחת היעדר עבר פלילי באמצעות הנפקת תעודת יושר ממשטרת ישראל ושליחתה לשגרירות פורטוגל.
  3. איסוף תעודת היושר מהשגרירות, פניה לקבלת אפוסטיל, כמו גם על תעודת לידה דו לשונית, אותה תצטרכו להוציא ממשרד הפנים.
  4. צילום דרכון בתוקף, כולל כל הדפים שלו ומילוי טבלת כניסות ויציאות מהארץ.
  5. אם ביצעתם שינוי שם – תצטרכו להוציא אישור רשמי ולתרגם אותו לאנגלית.
  6. את כל המסמכים שהכנתם, תתבקשו לשלוח למשרד הרלוונטי בממשלת פורטוגל, בתוך פרק זמן של עד 3 חודשים מיום הנפקת תעודת היושר במשטרה.
  7. המתנה לתשובה ממשלת פורטוגל .

 

 לסיכום – תהליך ארוך, אך לא הכרחי

עלויות התהליך, אם תחליטו לעשות אותו בעצמכם, עשויות להגיע לסכום משוער של 9,000 ש"ח לאדם. התהליך כולו עשוי להימשך כשנתיים ובמהלכו ייתכן שתזדקקו לעורך דין בישראל ואין ספק שתזדקקו לעורך דין, שייצג אתכם בפורטוגל.

לצורך הקלה על מורכבות התהליך, על אורכו ואפילו על העלויות הגבוהות שלו, תוכלו להיעזר בחברה, שמתמחה בהוצאת דרכון פורטוגלי לישראלים, שתטפל עבורכם בצורה מדויקת ואמינה בכל שלבי התהליך, מה שעשוי להשפיע באופן קריטי על סיכויי ההצלחה שלו.

בחירת גוף מקצועי, שזהו תחום ההתמחות שלו, תחסוך לכם בזמן, תמנע מכם מתחים מיותרים ותאפשר לכם לוודא שכל שלבי התהליך מטופלים במקצועיות ועל הצד הטוב ביותר.

דרכון זר

אולי תאהבו גם את: