פוסט טראומה אחוזי נכות איך מגישים תביעה?

פוסט טראומה הינה מחלה נפשית אשר נגמרת כתוצאה מאירוע טראומתי (משם שמה) אשר עובר אדם.

מדובר בהתמודדות קשה נפשית ולעיתים גם פיזית ולכן אדם המאובחן בתור חולה פוסט טראומה צריך להכיר את זכויותיו ולהילחם לקבל אותן במלואן. אחת הזכויות הללו הינה קצבת נכות ואובדן כושר עבודה.

 

מהי פוסט טראומה

פוסט טראומה הינה פגיעה נפשית של אדם אשר כוללת בתוכה מספר רב של הפרעות נפשיות שונות קלות וחמורות כאחד, למשל, הפרעות שינה, דיכאון ואף סכיזופרניה.

ההפרעות השונות המלוות את הפוסט טראומה פוגעות בדרך כלל בחיי היום יום של האדם, הן גורמות לו לפגיעה ביכולת התעסוקה ובכלל ביכולת התפקוד היום יומית. בכדי לקבל זכאות לתמיכה כלכלית מביטוח לאומי על הנפגע לתבוע את ביטוח לאומי על פוסט טראומה אחוזי נכות.

 

הגשת התביעה לביטוח לאומי

כדי לקבל אחוזי נכות וכתוצאה מכך גם את הקצבה המגיעה בחוק ראשית נדרשת קבלה של הכרה בתור נפגע פוסט טראומה. הכרה זו נעשת אצל פסיכולוגי, פסיכיאטר או עובד סוציאלי, כשכל אחד מאלו יכול להגדיר את הפגיעה שחווה האדם כמחלת נפש.

לאחר קבלת הכרה זו מתחיל השלב הבירוקרטי, בו יהיה עליכם למלא טפסים, להציג מסמכים רפואיים רלוונטיים, להגיש את כל אלו לביטוח הלאומי ולבסוף גם להתייצב בפני הועדה הרפואית.

 

מהם המסכמים הנדרשים

ראשית עליכם למלא את הטופס הייעודי לתביעות לקביעת נכות נפשית שמספרו 7801 והוא נקרא תביעה לקצבת נכות כללית. ניתן להוריד את הטופס מאתר הביטוח הלאומי, אפשרות נוספת היא מילוי מקוון של הטופס, פעולה זו גם כן מבוצעת דרך אתר הביטוח הלאומי.

אל הטופס יש לצרף כל מסמך רפואי אשר מעיד על המצב הרפואי, הפגיעה שהמצב גורר לחיי היום יום, הפגיעה ביכולת העבודה וכן כל ניסיון טיפול שבוצע או מתקיים כרגע. כמובן שכמות הבדיקות והמסמכים משתנה ממקרה למקרה.

בנוסף יש להעביר מסמכים הקשורים בשכר העבודה, כמו תלושי משכורת ואישור על עבודה.

 

הועדה הרפואית

לאחר הגשת התביעה, הביטוח הלאומי יזמן אתכם לוועדה רפואית לנכות כללית. בוועדה זו ידונו על פרטי המקרה שלכם ויקבעו את אחוזי הנכות אשר מגיעים לכם.

הוועדה כוללת בתוכה שני נציגים, הראשון הינו מזכיר הוועדה והשני הינו רופא מומחה, במקרה של פוסט טראומה מדובר על פסיכיאטר מומחה. בשלב זה ניתן להציג בפני הוועדה מסמכים רפואיים נוספים אשר לא הוצגו בעת שליחת התביעה.

במהלך הוועדה תשאלו שאלות הקשורות בפגיעה אותה אתם חווים, בקשיים היום יומיים, בעזרה שנדרשת ובכלל כל פרט הקשור למקרה. פרטו בשלב זה את כל הפגיעות אותן אתם חווים, מהקל ביותר ועד החמור. השמטה של חלק מהפגיעות עשוי להוריד את אחוזי הנכות אותם הוועדה תיתן לכם.

 

לאחר שלב הוועדה

בסיום הוועדה ובמידה ולא חסרים מסמכים או בדיקות, הוועדה תחליט על אחוזי הנכות המגיעים לכם. במקרה בו חסרים מסמכים, תדרשו לספקם לוועדה וזו תקבע את אחוזי הנכות לפי המסמכים החדשים ותוצאות הוועדה.

לאחר קבלת תשובת הוועדה, תוכלו תוך 60 יום לערער על החלטתה שניתנה בתביעתכם.

 

פנייה לגורמי מקצוע

כל התהליך של הגשת התביעה הינו ארוך ובירוקרטי ובמקרים מסוימים וללא ייעוץ מתאים אנשים אינם מקבלים את כל אחוזי הנכות המגיעים להם ועל כן לא מקבלים את כל זכויותיהם.

לכן מומלץ להתייעץ מתחילת התהליך עם עורך דין המתמחה בתביעת אחוזי נכות בשל פוסט טראומה. עורך הדין יעזור לכם להשלים את הפרטים הרלוונטיים בטפסי התביעה, לוודא שלא חסרות בדיקות ומסמכים חשובים ואף להגיע איתכם לוועדה ולייצג אתכם מולה. כל אלו ישפרו את הסיכוי שלכם לקבל את הזכויות שלכם במלואן.

 

פאזל

אולי תאהבו גם את: