מדריך לנפגעות אלימות במשפחה

אין מהדברים המורכבים והקשים שעלולים לקרות לאנשים בחיים, ולצערנו הרב בדרך כלל זה קורה לנשים, הינו מצב של אלימות במשפחה. קשה להבין איך יכול להיות שאדם בוחר להביא ילדים לעולם ובסופו של דבר מתעלל בהם, אך עם זאת, בפועל אנחנו רואים שזה נושא שחוזר על עצמו שוב ושוב. אם גם את נפגעת בעבר, או נפגעת גם כיום על בסיס קבוע, ממקרים של אלימות במשפחה, חשוב שתדעי: את אומנם קורבן, אך יש לך מה לעשות. מה שהופך את המקרים של אלימות במשפחה לכל כך נוראיים זו העובדה שלמעשה בחיק המשפחה זה המקום שבו כולנו מצפים להרגיש הכי בטוחים. שם אמורים לאהוב אותנו, לדאוג לנו ולעשות הכול כדי שנגדל עם ביטחון ושקט נפשי. עם זאת, דווקא שם קוצצים לנו את הכנפיים ולכן חשוב שתדעי שאת כן יכולה לעשות לא מעט פעולות כדי להגן על עצמך. הדבר הראשון שעלייך לעשות הוא להודות שאת אכן סובלת מאלימות במשפחה, ולמרות שזה לכאורה צעד פשוט, רוב הנשים מתקשות מאוד להודות בפני עצמן שזה מצבן. מה שכן, אם תצליחי לעבור את השלב הזה תוכלי להתחיל לדאוג לזכויות שלך, להגן על עצמך וגם לדאוג לכך שאותו קרוב משפחה שפוגע בך לא רק ייתן את הדין על מעשיו בעבר, אלא הוא גם לא יוכל לפגוע בך בעתיד.

לבחור נכון

החשיבות של פניה לעורך דין מקצועי

כמובן שלא כל המקרים של אלימות במשפחה זהים, כי זה מאוד תלוי בחומרת המצב ובחומרת המקרה. מה שכן משותף לכל המקרים, זה שכדי שתוכלי לדעת איך להתמודד איתם נכון, כדאי יהיה לפנות עוד היום לעורך דין מהתחום. עורך דין שמבין בתחום של אלימות במשפחה ושיש לו ניסיון רב בענף הזה יוכל לעזור לך הרבה מעבר למה שנדמה לך, אז למה את מחכה? לא כדאי לדחות את הפניה לאיש מקצוע כזה שכן אדם כזה יוכל לתדרך אותך כבר מהרגע הראשון לגבי מה שכדאי לך לעשות ולגבי התנהגויות שמעכשיו עדיף לך להימנע מהן. התפקיד של עוה"ד בכל התהליך שאליו את נכנסת הינו מהותי שכן אותו איש מקצוע יוכל לבדוק את המקרה שלך וגם להסביר לך האם יש לך סיכוי לנצח, מה עלייך לעשות ואיזה עונש צפוי לאדם שפוגע בך. בנוסף, כיוון שעוה"ד מכיר את התחום לעומק וגם את ההתנהלות של בית המשפט, הוא גם יידע להסביר לך מה מומלץ שתעשי לכל אורך התהליך המשפטי עצמו.

השקיעי בבחירת עוה"ד

האמת היא שעוה"ד הוא איש המפתח בכל התהליך שאליו את נכנסת היום ולכן יש טעם לבדוק אל מי את פונה. האם מדובר על עורך דין שיש לו ניסיון של שנים? או שזה איש מקצוע שרק עכשיו התחיל את העבודה שלו בתחום הזה? אין כל טעם לפנות לאדם שאת לא באמת יודעת עליו דבר ואם לא נוח לך לבקש המלצות מאנשים שאת מכירה, תוכלי לעשות מחקר קצר בנושא אונליין. כך תוכלי לאתר איש מקצוע אמין, רציני וכזה שבאמת תוכלי לסמוך על כך שהוא ידאג בצורה הטובה ביותר לאינטרסים שלך. אומנם זה נכון שהתהליך המשפטי שאת נכנסת אליו היום לא באמת נעים וגם יכול להיות שזה יהיה תהליך ממושך. עם זאת, את יכולה להיות בטוחה שזו הדרך הנכונה להפסיק את הפגיעה שאת סופגת בתוך חיק המשפחה. אין טעם לדחות את הדברים וכדאי שתבחרי לך עוד היום עורך דין מוביל כדי לצאת בעזרתו למאבק.

אולי תאהבו גם את:

עורך דין פלילי

עבירות פליליות הן עבירות חמורות מאוד במשפט הישראלי ולא אחת העונש המרבי עליהן גבוה וכולל לא מעט שנות מאסר. לכן ברור מדוע אם אתם מואשמים

קרא עוד »